#monarokje voor school

Voor het #monarokje heb je erg weinig stof nodig.
Wie truien maakt voor grote kinderen heeft stukken sweaterstof over die te klein zijn voor nog een mouw, maar wel perfect voor dit rokje. 
(dit verhaal doet er eigenlijk niet toe voor dit bericht want ik knipte helemaal niet in sweaterstof 😂)
In dit geval knipte ik in een stuk namaak daim. 
Perfect wasbaar, gemakkelijk te verwerken en meteen een andere look.




Eerlijk, dit was mijn testversie. 
Ik naaide die uit een stof waar ik geen ander project voor wist en grabbelde de eerste de beste biais uit de doos. Meer zelfs. Ik koos dit blauw omdat dat garen nog op de naaimachine zat.
Een klein geluk.



Mona draagt er hier haar hemd van JBC op en sneakers van CKS.
Perfect schoolwaardig lijkt me.


Reacties

  1. Zeker schoolwaardig! Klaar voor de grote school ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie grote kleine dame ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, prachtig dat rokje! En zeker en vast schoolwaardig, amai!! Het is een superpatroontje, alweer! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denken dat ik mij ook ga wringen in de grootste kindermaten....schitterend gewoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker schoolwaardig! Zo een tof rokje. Ze gaat op haar nieuwe school dikwijls de vraag krijgen vanwaar dat rokje komt! Daar weet nog niet iedereen dat de tofste kleren van haar mama komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt heel schoon, deze zou ik ook wel voor mezelf willen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig bedacht Griet! Ik naai momenteel een Grace in de grootste maat voor mijn klein meisje en vind het nu al jammer dat ze daar binnenkort niet meer in zal passen. Gelukkig blijf jij ons liefdevol voorzien van prachtige patronen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n grote meid al! Je ziet dat ze zich super in haar vel voelt (y), goed gedaan mama! Ze gaat dat goed doen volgende week.
    Joía heeft haar Monarokje niet meer uitgedaan en smeekt voor een tweede en derde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi klein geluk! Staat perfect bij je kleine / grote meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. euh vraagje, waarop moet je letten bij de stofkeuze, heb zoveel stofjes op voorraad maar geen sweaterstof... in je vorige blog vertelde je dat katoen en tricot niet toepasbaar zijn...? bedankt voor de tips...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zou het ook gemaakt kunnen worden uit jeans?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super tof rokje! Daar kan ze de show mee stelen op school.
    Kleine meisjes worden groot ...
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt zalige outfit !!
    En dat patroontje ga ik zeker proberen.. bedankt !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!