pinspiratietaart


Ik volg Milk magazine op Facebook en pinterest. 
Hun verzameling plaatjes geeft me altijd een erg fijn gevoel.
Zo deelden ze een paar weken geleden een kanjer van een taart.

En toen gebeurde het:
de onweerstaanbare drang om de pin te kopiëren.
Om gewoon precies hetzelfde te maken.
Dus bestelde ik de diertjes bij Schleich, zocht een recept en vond tijd.

Ik bakte twee biscuits, een grote en een kleine.
Ik sneed ze doormidden en kleefde ze weer aan elkaar met heerlijke crème.
En toen ik de diertjes uithaalde, zag ik dat die mannen van Milk precies een grotere bakvorm hadden.




Deze lieverdjes pasten dus niet meer op de taart.

'Geen nood' zei de man, 'het is toch niet realistisch, een beer doet zijn winterslaap.'






 Biscuit:
Meng 200 gram suiker en 5 eieren en mix heel lang tot je een luchtig beslag hebt. Ik liet dat door de kinderen doen. Tiens. Zeef 200 gram zelfrijzende bloem zacht door het beslag en giet in ingevette bakvorm. Laat 45 minuten bakken op 180°

Crème:

Meng 250 gram bloemsuiker met 80 gram hoeveboter, voeg een scheut vanille-essence toe en een paar lepels gecondenseerde melk. 


De taart is extra lekker met vers fruit tussen de lagen. 
Wij verstopten er deze keer blauwe bessen in.



Voor de foto's gebruikte ik een wit zeil en ging ik op mijn buik liggen met het boek van Zilverblauw erbij.
Shoot staat vol mooie foto's en tips om zelf mooier te fotograferen.





Reacties

  1. Echt heel toffe foto's!
    En heerlijk, zo'n man die heel nuchter opmerkt dat een beer nu niet op een taart zou staan omdat die bezig is met zijn winterslaap... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moest ik een hert tegenkomen dat even hoog is als die beer die op z'n achterpoten staat zou ik ook een beeeetje bang zijn denk ik :)
    je maakte wel een prachttaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Shoot staat dan ook op mijn Sintlijstje! Al heb jij geen boek meer nodig om mooie foto's te trekken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind jouw interpretatie nog mooier als de originele taart! Ze ziet er geweldig goed uit, fijne inspiratie voor een feestdagendessert!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat kan niet anders dan lekker smaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk. Hoe mooi kan een onafgewerkte taart eigenlijk zijn, want daar komt het toch op neer 😉. Dank je wel voor de inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw prachtige taart is zeker een plekje op pinterest waard, hoor! En dat boek: merci voor de tip; ik heb het meteen op mijn kadootjes-voor-mezelf-lijstje gezet. Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmmmm ik krijg het water in de mond. Had ik maar de kookmicrobe te pakken, dan he!
    Mijn man zou net hetzelfde opmerken, dat zit echt in die hun genen ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oooo, mooi!! Misschien kan de beer een verdiepje lager nog ergens op. In ieder geval ... ik heb ook veel zin om te testen!! (de diertjes zijn hier al in huis ... maar die boom, waar vond je die?)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. an, de boompjes liggen nu bij Action.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. merci! op naar den action! haha ze zien er superduur uit :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!