de 8-jarige tiener in een nieuwe jurk

Opvoeden, dat is telkens verrast worden als je een fase net gewoon geworden bent.
Zo voelt dat hier alleszins zo.
De "sprongetjes" van Emma en Mona verliepen nooit onopgemerkt.
En hoewel ze tweeling zijn, verliepen deze veranderingen nooit op hetzelfde moment.
Kenners zagen het al langer gebeuren, maar Mona is nu echt een 8-jarige tiener.
Het kleine verdween uit haar gezichtje en een "bijna grote" kreeg ik in de plaats.
We tasten beiden de grenzen van de nieuwe verhoudingen af en dat is niet altijd evident.






Voor mijn bijna grote meid maakte ik een eenvoudige jurk die afhankelijk van het humeur van de dag uit de kast zal komen. Wisselvallig als het weer.




Het patroon is een eenvoudige mouwloze jurk die ik volledig voorzien heb van voering en een blinde rits op de rug.


Aangezien ik niet genoeg stof had voor beide kanten, werd de rug uitgevoerd in effen donkerblauw.






Het voordeel van zo'n jurk is dat je snel gekleed bent. 
Een jasje er op en ze is klaar. 
Mona houdt wel van efficiënt.









geel truitje H&M
kousen Collégien



Reacties

  1. Knappe meid!
    Heel mooi met effen achterzijde, ga ik ook eens proberen!
    Yane heeft ook zo laarsjes, maar ik denk iets hoger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je toch een knappe dochter (nou ja, twee dan he)! En die effen achterkant is juist wel heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de effen achterkant echt leuk. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh hoe leuk,vandaag rimpelrokje voor mijn dochtertje Ona gemaakt in net hetzelfde stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ik herken dat, van die achtjarige tiener (zoon) :) Hoewel ik soms meer met een zesjarige tiener last heb (dochter).. Dat belooft he... Heel mooi kleedje! Mijn zesjarige tiener zou er ook gek op zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel tof zo met die twee verschillende stoffen, da's eens iets anders :-) Ze ziet er idd ineens heel groot uit en wat is haar haar lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die efficiëntie lijkt me wel wat! Dat liedje is super! Met tweelingen nooit gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook zo een 10 jarige tiener... Mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi opgelost! En voel met je mee, hier ook een bijna achtjarige tiener en zelfs een vierjarige tiener in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het kleine gaat er in sneltempo af. Of dat lijkt hier alleszins zo. Wie weet hoe ieniemini zijn die dochters nog in het echt :-) Hoewel, ik schrik er ook soms van dat Ilias het al niet meer voor robots en vrolijke printjes heeft. 8 jaar, begot. Toen ging ik nog volop voor roze!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel mooie tienerjurk! die zou hier ook in de smaak vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tof, met die achterkant effen! Geeft het net extra pit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh ze staat er super in! Stoer maar met een girly twistje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die donkere achterkant maakt het jurkje heel stijlvol!
    Dat ideetje pin ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie dame! En juist die effen achterzijde vind ik erg mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wouhh, de achterkant geeft de jurk een rijkere uitstraling, echt voor een tiener.
    Geweldige combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Supermooi! Heel tof die effen achterkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De effen achterkant maakt het net iets 'groter' vind ik. De dochter zit hier ook op zo'n kantelmoment, met haar start in het eerste leerjaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!