en terwijl...


Terwijl moeder naarstig naait aan nu nog geheime boekspullen,
amuseren de dochters zich helemaal alleen.
Ze zijn dat niet gewoon, die meisjes van me.
Ze hebben altijd mama in de buurt. 
En mama "mag" cake bakken, "mag" kijken naar hun optreden, "mag" achter de bal aanrennen.
Maar kijk. Alles went. Ook een moeder die (tijdelijk) geen tijd meer heeft.

En geef nu toe, zo ongelukkig zien ze er niet uit. 
Ah, neen, want vandaag was pop jarig!
Dat vierden we met receptie, feestje, slingers en lampionnetjes.
Prinses Emma was de gastvrouw van dienst.





Reacties

  1. Ha gefeliciteerd met pop, ze hebben er een gezellig feestje van gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, Pop jarig! En hoe oud werd ze dan wel ? Want ze ziet er nog erg piep uit ;-)
    En ja hoor, kinderen kunnen wel even zonder hun mama, zéker als het voor een goed doel is (waar ik héél erg naar uitkijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig ! Op de deuren van de slaapkamers van de jongens worden soms ganse boodschappen gehangen hoor, van 'hier slaapt' tot 'verboden toegang' ... maar er worden inderdaad ook ganse verhalen (incl namiddagen speelpret) aan gekoppeld !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo herkenbaar :-). Bij ons zijn dat dan optredentjes compleet met ticketverkoop en al :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! Helemaal niets mis mee dus even alleen spelen. Gefeliciteerd hoor met de jarige! Ziet er tip top uit,en mama heeft haar gang kunnen gaan.Wij hadden pas een optreden in de tuin...alles naar buiten gesleept(hun zelf) en wij heben genoten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe lief... zeer leuke foto's doet iedereen glimlachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag pop jarig en vandaag ook mijn meisje jarig, die is 5 geworden.Toffe foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hiep hiep Hoera voor pop! Heerlijk, terwijl mama inspiratie zoekt voor het boek, vinden de meisjes massa's inspiratie voor nieuwe spelletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waar is dat tandje van Mona heen? Zie ik daar een gaatje om een rietje door te steken? Dat is groot worden; de kindertijd afschudden. BP

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er uit als een tof feestje! Morgen de beer?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe leuk dat ook de pop daar een feestje krijgt bij jullie! En je dochters zien er bijlange niet ongelukkig uit hoor! Ik denk dat het de mama is die zich waarschijnlijk het meest vanal wat schuldig voelt doordat ze nu wat minder tijd heeft, maar ik ben er zeker van dat je dat na je geheime boekmissie meer dan goed zal maken! Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedzo mama, you go girl! En zo te zien amuseren de dames zich samen opperbest!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig als kinderen zo kunnen spelen, koester dat maar! Onze dochters kunnen dat ook en daar kan ik zo van genieten, zelfs soms een beetje ontroerd van zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihi, die voorlaatste foto! Als ik zo'n foto's zie, vind ik het weer eventjes spijtig dat ik geen zusje had ;-) Maar goed, ondertussen vraag ik mijn mama al lang niet meer om "een zusje te maken" hoor, het gemis is verminderd met het ouder worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk.
    Dat is nu eens speelgoed dat hier nooit wordt aangeraakt, een pop. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat schattig, ik dacht dat ik de enige mama was van 2 meiden van 5 en 8 die regelmatig de verjaardag van pop of knuffel vier met alles erop en eraan ,taart (zelfgemaakte) slinger ect. leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!