cadeautjes onder de boom

Ik moest me inhouden om ze niet meteen te tonen.
Al weken ben ik bezig met het maken van kerstcadeautjes en vrijdagavond tussen het aperitief en de kalkoen (niet voor mij), werden ze opengemaakt.
Wat is er leuker dan de juiste cadeautjes geven en krijgen?
Gustje kreeg eerder al een muts van mij. Hij staat er geweldig mee. En nu maakte ik ook nog grote voor de nonkel en de bompie.

Toen de zomer ten einde liep plukte ik lavendel en verwerkte de geurige bloemetjes in roggepittenkussentjes.


Emma en Mona kregen van de Sint veel speelgoed en daarom besloot ik een nuttig cadeau te geven. Ik werd meteen verliefd op de boekentassen van Bakker. Dit zijn de grootste modellen en die zullen prima dienst doen voor hun eerste leerjaar.

Wie naar school gaat, heeft ook een pennenzakje nodig. Ik maakte de grootste modellen. Volgens de werkbeschrijving moet je de binnenkant afwerken met biais. Dat heb ik één keer gedaan, maar de andere keren heb ik de randen afgewerkt met een zigzagsteek. Mijn pennenzakjes vielen ruimer uit, dan.


Moemoe kreeg een sjaal en een zonnebrilzakje, waar ik persoonlijk mijn kleine camera in bewaar.


Ik maakte ook de stoerdere versie voor de jongens.

Gustje kreeg een warme slaapzak met lange mouwen. De voering is superzachte, wollige fleece. Het patroon schreef voor een deelbare rits te gebruiken. Dat was de eerste keer dat ik er eentje verwerkte, en nu kriebelt het om eens een jasje te maken. Helaas zijn de mouwen te smal. Als je van plan bent met dit patroon te werken, teken dan de mouwen breder. Ik ga de mijne moeten herdoen :-(

Gustje bleef lachen en vrolijk ook al kon hij zijn armpjes niet meer plooien in de slaapzak.
Ik gaf hem ook een t-shirtje cadeau. Daar deed ik niet veel zelf aan, maar ik streek een leuke applicatie op een effen exemplaar. Ik heb ondertussen al meerdere applicaties op de t-shirts van Emma en Mona gestreken, meerdere keren gewassen en gestreken en ze zien er nog steeds heel mooi uit.


Mijn zus gaat steeds zwaar geladen op pad. Ik maakte uit haar lievelingsstof een grote reistas waar al haar spullen meteen in kunnen. En de tas past bij haar handtas.

Reacties

  1. Amai Griet, jij bent nogal bezig geweest! Knap allemaal. Die pennenzakjes ga ik binnen 2 jaar zeker ook uitproberen. En de cowboy is er niet meer bij koekepeertje, jammer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jawadde... mijn ogen vallen open van verbazing.
    Zo mooi allemaal en zoveel!
    De boekentassen van Emma en Mona zijn super mooi! Goede keuze!

    Fijne feestdagen en groetjes,
    Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Griet, wat mooi!! Ik heb het hier eigenlijk verschillende keren bekeken!! Jij hebt echt jouw roeping gemist :-)! Het bezoek was nogal blij zeker!! Ik ben zelf verliefd op die pennenzakjes :-)!
    Dikke kus en geniet van deze vakantie!
    Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. woow, allemaal om ter mooist!Waar heb je de rogge gehaald?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word lid van u familie, alleen al voor de ongeloofelijk mooie pakjes ;-).Veel waardevoller dan gekochte pakjes, je voelt zo de liefde voor je familie, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kathleen, we zullen er maken tijdens het naaiclubje. Als je wilt!
    Leen, ik kocht de rogge bij Aveve. Meteen 10 kilo :-)
    Marina, wat lief. Als er een plaatsje vrijkomt, dan laat ik het weten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh, heel leuk, ik kijk er al naar uit! De volgende keer ben ik er terug bij ... met hopelijk een nieuwe naai machine :-).
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb dezelfde slaapzak gemaakt, maar bij mij stonden de instellingen, geloof ik, niet juist, want daar kan een 5 jarige nog in! Hetzelfde stofje werd hier een rokje voor De Dochter.
    En die muts die gaat nog op het lijstje voor De Zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die boekentas hebben wij ook. Heerlijk! Hij kan trouwens goed tegen de regen en je kan hem afwassen (dankzij de tips van de mama).
    En de pennenzakfabriek gaat hier deze week ook open. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je hebt er echt wel je werk van gemaakt, zoveel zelfgemaakte cadeaukes. amaai

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, jij hebt ook je best gedaan zeg! Ik heb ook voor elk een pakje proberen te maken, maar niet zo veel verschillende dingen. Alhoewel. Ik met er nog een deel posten. De pennenzakken zijn echt ook wel leuk, daar moet ik me ook nog eens aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vink, dan moeten wij eens samenzitten om over de boekentassen te babbelen. Ik wil ze ook heel graag zo mooi houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, jij hebt ook niet stilgezeten! En die slaapzak is zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat prachtig allemaal! Zoveel inspiratie en creativiteit en mooie stofjes en een perfecte afwerking samen. Knap, knap, knap. Ik wou dat ik zo'n schoonzus had (in plaats van degene die me alweer douchegel heeft gegeven die mijn gevoelige, allergische huid niet verdraagt ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, mooi, Griet!
    Ik heb zo'n klein geel Bakker boekentasje voor de jongste gekocht. Het staat hier al meer dan een half jaar te pronken op de kast. Nog twee weken en het wordt in gebruik genomen.
    En voor O. zou ik ook graag zo een kopen. Volgend jaar... spannend, hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gij bezige bij! Allemaal zo'n toffe dingen.
    Ik wou dat ik ook de tijd had om voor elk iets te maken, maar ik begin er altijd veel te laat aan. Alvast een voornemen voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, zo mooi gerief gemaakt. Iedereen was blij met zijn cadeau zeker?
    En de slaapzak zonder mouwtjes doen?
    Die twee mutsen zijn heel mooi.
    Grts.Martine..Gentbrugge

    BeantwoordenVerwijderen
  18. goed doorgewerkt! mooie cadeautjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohohoh, wat een pracht. Je hebt ze wel verwend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig allemaal!! Nog een fijn eindejaar en tot in 2011!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waar koop je roggevulling!? Allemaal mooie spullen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Elinemien, ik kocht rogge bij Aveve. Dat heb ik daar aan de kassa gevraagd en dan wegen ze dat voor je af.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. sjieke dinges!

    ik had dezelfde boekentasjes in gedachte voor Merel e Linde in september ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waauw, prachtig, echt prachtig! die handtas vind ik echt super. en ik zou voor mijn zoontje ook graag zo'n Bakker-boekentasje kopen, maar twijfelde omdat het stof is en dus snel vuiil zal worden, MAAARRR... nu lees ik dat Vink een manier weet om ze proper te houden. Vink, wil je je geheim delen?...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Die boekentassen van Bakker zijn inderdaad super! Ons dochtertje zit nu in het eerste leerjaar en pronkt vanaf de eerste schooldag met de knalgele versie van deze boekentas. En wat is ze trots op de complimentjes van leerlingen en mama's aan de schoolpoort...!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat mooi allemaal! Ik ga ook eens tassen voor m'n zussen maken denk ik!
    Ik kan die link van die pennenzakjes niet openen, is die verdwenen?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!