Hoe het allemaal begon, stokje





Ik werd bekogeld met stokjes. Die sloebers. Zo curieus! Ik kreeg er eentje van krullevaar, little miss pineapple, Charon van baboe's blog, Miss Stik
Ik zal dan maar eens schrijven voor het hier te erg wordt!

Het begon precies een jaar geleden. Op een zomers tuinfeest hing de mooiste stoffen vlaggenlijn ooit. De maakster zag het niet zitten om dat voor mij ook te maken. "Je kan dat zelf" voegde ze er aan toe.
Ik zeurde de oren van mijn mama's hoofd en mocht drie maanden later haar naaimachine gebruiken.
Het eerste project was een rokje in ruitjesstof van Ikea. Het eerste rokje was een trechterrokje.. Ik ben volledig autodidact. Geen lessen gevolgd, maar alles geleerd van andere blogs.
Met een portie lef teken ik en verknip ik stoffen. Soms komt daar iets uit waar ik niet tevreden over ben, maar ik geniet van het ganse proces. Het scheelt niet veel of ik ben vergroeid met mijn Brother.
Het is meer dan een hobby. Hier had ik zo lang op gewacht.
In mijn hoofd zit het nog vol plannen en ideeën. Hier valt nog geen naaiblues te verwachten.


Ik moet nu drie andere mensen aanduiden, maar dat laat ik zo.
Wie zich geroepen voelt om te vertellen over zichzelf, mag dat zo doen.
De regels:
1. Schrijf een blogje over de start en loopbaan van jouw passie. Je kunt het hebben over: je eerste creatie - jouw (stik)machine(s) - enkele mijlpalen - jouw 'meesters' - jetopstuk - je werkplekje - weetjes - tips - ...
2. Knip en plak dit stukje tekst met de afbeelding in jouw blogje.
3. Geef het stokje door aan drie of meer gepassioneerde mensen (laat een berichtje achter op hun blog).
4. Laat je bij het eerste berichtje over hoe het begon (http://naaiclub.blogspot.com/2010/07/hoe-het-begon.html) een wederwoordje achter met een link naar jouw verhaal.

Reacties

  1. Ja, dat heb je met stokjes, hopelijk zijn ze niet allemaal tegen je hoofd gebotst...
    En zijn wij -blogsters- niet stiekem allemaal een beetje nieuwsgierig? (hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken dat gevoel van te vergroeien met je naaimachine :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naai jij nog maar één jaar?!
    Het lijkt alsof je levenslange ervaring hebt als ik al die prachtige creaties op jouw blog zie verschijnen!
    Knap werk, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik pleit onschuldig. Ik had jou niet bekogeld (dit keer koos ik drie andere slachtoffers).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw, wat een mooie dingen maak jij al in zo'n korte tijd! Ik ben maar een heel klein beetje jaloers, zal nog veel gaan oefenen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!